طراحی فروشگاه نان فانتزی و تجهیز

اگر به این جمله قائل شویم که نان یکی از مهمترین موضوعات زندگی در ایران است، راهی به گزاف نرفته ایم زیرا که طبق اطلاعات موجود مصرف سرانه نان در کشور ما از بیشتر کشور های اروپایی و امریکایی بالاتر است. از این گذشته نان جایگاه ویژه ای در دین ما دارد تا جایی که در فرهنگ عامه آن را مقدس شمرده و از قرار دادن در مکان های نامناسب جلوگیری می کنند.

این میزان اهمیت حتی در ادبیات فارسی رخنه کرده است؛ در آنجا که مولانا می‌فرماید:

ز خاک من اگر گندم برآید

از آن گر نان پزی مستی فزاید

خمیر و نانبا دیوانه گردد

تنورش بیت مستانه سراید

با ذکر این مقدمه کوتاه در می یابیم که تولید و تهیه «نان» از جایگاه بالایی برخوردار بوده بنابرین مکان عرضه آن از لحاظ طراحی فروشگاه نان فانتزی و تهیه تجهیزات مرتبط، از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود

چه نکاتی در طراحی فروشگاه نان فانتزی مهم است؟

در قدیم برای تهیه یک نوع نان باید به نانوایی مربوطه مراجعه می کردیم مثلا نان بربری در نانوایی دیگری پخته نمی شد اما امروزه در کنار نانوایی سنتی با نوع جدیدی از طراحی فروشگاه نان مواجه می شویم که هم از لحاظ پخت و هم تنوع نان بسیار گسترده و متنوع است. این شکل جدید ساختار متفاوت عرضه را طلب می کند. در این فروشگاه نان مشتری قدم زنان، رایحه نان را استشمام کرده، مقداری تست می کند و در نهایت سبد خرید او از تنوع بالایی از نان های ایرانی و غیر ایرانی خواهد بود.
برای داشتن طراحی فروشگاه نان باید بینش وسیعی نسبت به عرضه این محصول در دنیای مدرن داشته باشیم؛ لذا اهمیت معماری کاربردی توامان با المان های زیبا و ساده نقش بسازایی در فروشگاه نان دارد.
محیطی آرام و زیبا، بدون زیاده گویی، از نکات کلیدی طراحی فروشگاه نان فانتزی به شمار می رود که رعایت آن، حسی دلنشین، به مشتری القاء خواهد کرد، در کنار این موارد انتخاب رنگ در طراحی فروشگاه نان فانتزی بسیار مهم است، همانطور که می دانید رنگ ها هر کدام معانی و عواطف خاص خود را منتقل می کنند، لذا انتخاب رنگ ها موضوعیت خاصی دارد تا برای ایجاد حس مناسب در مخاطب از آن بهره بگیریم.

مراحل و نحوه تجهیز فروشگاه نان چگونه است؟

بعد از مراحل طراحی موضوع تجهیز فروشگاه نان و تجهیزات آن یکی از موارد مهم در این صنعت به شمار می رود:

پروژه‌های بیشتر گروه دینا را اینجا ببینید

محصولات دینا

یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

ترولی، سبد و چرخ خرید فروشگاهی

سردخانه صنعتی و یونیت کندانسور