طراحی کافی شاپ

امروزه کافی شاپ ها به مکانی دل‌نشین و پرطرفدار برای قرارهای دوستانه تبدیل‌شده که افراد بسیاری مایل به استفاده و گذراندن وقت خود در آن‌ها هستند. در این مطلب قصد داریم تا موارد لازم در طراحی کافی شاپ و طراحی دکوراسیون کافی شاپ را با هم مرور کنیم و در ادامه همچنین به معرفی شیوه های مرسوم برای طراحی کافی شاپ مدرن و همچنین طراحی کافی شاپ کوچک بپردازیم و شما را از روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ و تجهیزات کافی شاپ مطلع سازیم.

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

انتخاب مکان مناسب کافی شاپ

از مهمترین موارد برای طراحی کافی شاپ کوچک یا بزرگ و دکوراسیون داخلی کافی شاپ انتخاب محلی است که قرار است برای این کار گزیده شود. اگر کافه درجایی باشد که رفت‌وآمد مردم از کنار آن کم باشد به‌احتمال‌زیاد مشتری کافی شاپ نیز کم خواهد بود، به دلیل اینکه مردم برای رفتن به کافه برعکس رستوران، حاضر به طی مسافت زیادی نیستند.

قدم اول در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ به دست آوردن ابعاد محل موردنظر است که برای محاسبه این ابعاد می‌توان با مهندسین معمار نیز مشورت کرد. اغلب کافی شاپ ها همچنین امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، بطوریکه کافی شاپ لزوماً محلی برای نوشیدن قهوه نیست و در طراحی کافی شاپ امکاناتی همچون قرار دادن قسمتی برای مطالعه کتاب یا لذت بردن از هنرهای مختلف نیز در نظر گرفته می‌شود که در کافی شاپ مدرن این موضوع بیشتر رخ می‌نماید.

طراحی کافی شاپ پیش از راه‌اندازی

پیش از طراحی کافی شاپ، محیط و دکوراسیون داخلی کافی شاپ باید طراحی شود. برای این امر، باید بر مبنای طرحی که از دکوراسیون کافی شاپ در ذهن خود دارید یا از طراح دکوراسیون گرفته‌اید محل آشپزخانه و تجهیزات کافی شاپ و مبلمان کافی شاپ را معین نمایید.

لوازم تزئینی در طراحی کافی شاپ

در طراحی کافی شاپ می‌توان از نقاشی و لوازم تزئیناتی‌ای استفاده کرد که از قهوه و آرامش الهام گرفته‌شده باشند تا این حس را به مشتری نیز القاء کند.

استفاده از گیاهان سرسبز در طراحی کافی شاپ

اگر محل کافی شاپ داخل شهر است می‌توان با روش‌های متنوع، فضای روح‌بخشی را در دکوراسیون کافی شاپ به وجود آورد. در طراحی کافی شاپ می‌توان از گیاهان نیز بهره جست تا محلی با حال و هوای طبیعت را برای مشتریان تداعی شود.

توجه به استانداردهای طراحی کافی شاپ

فضای داخلی کافی شاپ باید طوری طراحی شود که مراجعین به‌راحتی بتوانند در آن رفت‌وآمد کنند و محیطی دنج و آرام برای مشتریان در طراحی کافی شاپ بوجود بیاید.

منوی کافی شاپ

منو از موارد مهم در طراحی کافی شاپ است که باید بر مبنای قهوه باشد. در طراحی منو همچنین می‌توانید از انواع ساندویچ‌های سبک و کیک نیز استفاده کنید، به شرطی که بتوانید این اقلام را به‌خوبی برای مشتریان آماده کنید و از محل آن سودآوری خوبی نیز برای کافی شاپ به دست خواهید آورد.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ شما را برعهده خواهیم گرفت و با بهترین تجهیزات آن را تجهیز خواهیم کرد. با ما در تماس باشید:

سبک‌های پیشنهادی در طراحی کافی شاپ

سبک صنعتی

این سبک معماری در طراحی کافی شاپ یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون کافی شاپ بشمار می‌آید و با نیاز داشتن به بودجه‌ای کم، می‌تواند انتخاب مناسبی به نظر برسد. این سبک از دکوراسیون کافی شاپ ها دارای دیوارهای آجری‌ای هستند که به‌عمد کاری شده تا دیده شوند. برای به وجود آوردن فضای داخلی نیز می‌توان از چوب یا پالت‌های بازیافتی استفاده کرد و لامپ‌های بزرگ صنعتی نیز در سرتاسر سقف جهت نورپردازی استفاده شود.

سبک وینتج

این سبک در اصل بر مبنای استفاده از المان های قدیمی در دکوراسیون کافی شاپ بنا شده است و از سبک‌های مرسوم در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ بشمار می‌رود. برای طراحی آن نیز می‌توان علاوه بر استفاده از نوع معماری برای طراحی کافی شاپ ، همچنین برای منوی کافی شاپ نیز از آیتم‌هایی سنتی همچون مسقطی و انواع حلواها نیز استفاده کرد.

سبک مدرن

در طراحی کافی شاپ مدرن نکته مهم انتخاب متریال مناسب و دقت در ریزه‌کاری‌هاست. با استفاده از مواد و رنگ‌های طبیعی و به وجود آوردن تضاد با استفاده از بافت آجر و ترکیب آن با سطوح مسطح در طراحی کافی شاپ مدرن می‌توان فضایی دوستانه بوجود آورد که مشتریها نیز در آن حس راحتی را بیشتر احساس کنند.

سبک روستیک

مبنای این مدل از طراحی داخلی کافی شاپ استفاده از المان‌های چوبی است. سبک روستیک از مواد طبیعی بهره می‌برد و در آن به‌کارگیری مبلمان چوبی، زیبایی ویژه‌ای به طراحی کافی شاپ می‌بخشد و همچنین استفاده از چراغ‌های خاص با طراحی‌های متفاوت نیز به بهتر شدن طراحی این سبک کمک بسیاری می‌کند.

ایده‌های جذاب برای طراحی کافی شاپ

پنجره‌های سمت خیابان

افراد بسیاری هستند که مایل‌اند زمانی که در کافه نشسته‌اند بجای خیره شدن به یکدیگر یا سایر مشتریان، به منظره خیابان و رهگذران آن بپردازند. برای این افراد قطعاً مطلوب است که بعضی از صندلی‌های کافه رو به خیابان باشد. برای اینکه قسمت پشت پنجره جای مناسبی برای چیدمان میز و صندلی‌ها باشد نیازی به مناظر رؤیایی نیست، رویدادهای روزمره و معمولی که هرروزه در خیابان شاهد آن هستیم نیز می‌تواند سوژه خوبی برای قاب پنجره یک کافه باشد.

نیمکت‌های پشت پنجره

اگر در طراحی کافی شاپ شما پنجره‌های بزرگ با مناظر خیابان سرسبز است می‌توانید پشت آن را نیمکت‌های چوبی زیبا قرار دهید تا خصوصاً در روزهای بارانی و برفی مشتریان بسیاری را به خود جذب کند.

فرش‌های جذاب و اصیل

استفاده از فرش در طراحی کافی شاپ با یک فرش اصیل ایرانی در خاص‌ترین بخش کافی شاپ موجب غافلگیری مشتریان میشود تا با چیز متفاوتی روبرو گردند که برایشان جذابیت و تازگی دارد.

نشیمن‌های صندلی متفاوت

در طراحی کافی شاپ می‌توان از نشیمن‌های متفاوت برای مبلمان کافی شاپ استفاده کرد. برای این کار می‌توان از بالشتک‌های کوچکی استفاده کرد تا مشتریان روی آن‌ها احساس راحتی بیشتری کنند و زمان بیشتری را در کافی شاپ بدون احساس خستگی سپری کنند.

نورپردازی‌های خلاقانه

با استفاده از چراغ‌های متنوع می‌توانید طراحی کافی شاپ خود را متحول کنید. نورپردازی مناسب و اصولی می‌تواند جذابیت‌های کافی شاپ را بیشتر به رخ مشتری بنماید و ظاهر فضای داخلی آن را متحول کند. استفاده از چراغ‌های مدرن یا قدیمی هرکدام بسته به نوع طراحی کافی شاپ نیز می‌تواند راه گشا باشد.

آویزهای سقفی

برای بالا بردن جذابیت دکوراسیون داخلی در طراحی کافی شاپ، می‌توان از لوازمی برای طراحی دکوراسیون کافی شاپ استفاده کرد که با آن‌ها کار می‌کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توان تعدادی قهوه‌جوش قدیمی تهیه کرد و پس از رنگ‌آمیزی، آن‌ها را از سقف کافه آویزان کرد تا مشتریان فضای جذاب و منحصربه‌فردی را تجربه کنند.

راه‌اندازی کتابخانه

کتابخانه نیز می‌تواند عنصری خاص در طراحی کافی شاپ باشد. کتابخانه‌ای به شکل فنجان قهوه می‌تواند ایده مناسبی باشد تا با رنگ‌آمیزی جذاب بتواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند و او را مجاب به مطالعه کتاب‌های داخل آن یا حتی مطالعه عنوان‌های آن‌ها نماید.

طراحی فضای نگهداری ماگ ها

در طراحی کافی شاپ و دکوراسیون داخلی کافی شاپ می‌توان از بخشی برای نمایش ماگ ها استفاده کرد. چند شاخه خشک‌شده یک درخت در کنار آشپزخانه کافی شاپ می‌تواند ایده مناسبی برای این کار باشد. این درخت می‌تواند به‌عنوان المانی منحصربه‌فرد برای کافه نیز باشد که از آن حتی می‌توان به‌عنوان قفسه ماک هایی که قصد فروش آن‌ها را دارید نیز مورداستفاده قرار گیرد.

گوشه‌های دنج در طراحی کافی شاپ

در طراحی دکوراسیون کافی شاپ خصوصاً طراحی کافی شاپ مدرن، حتماً از گوشه‌های دنجی که با مبلمان های راحتی تزئین شده استفاده کنید. این گوشه از کافی شاپ باعث این می‌شود تا مشتریان برای قرارهای دوستانه و صمیمی خود کافی شاپ شما را انتخاب کنند.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ شما را برعهده خواهیم گرفت و با بهترین تجهیزات آن را تجهیز خواهیم کرد. با ما در تماس باشید:

تجهیزات موردنیاز کافی شاپ

یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی کافی شاپ خرید تجهیزات کافی شاپ است. اغلب وسایلی که برای راه‌اندازی کافی شاپ لازم است اقلام زیر می‌باشند

محصولات دینا

یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

ترولی، سبد و چرخ خرید فروشگاهی

سردخانه صنعتی و یونیت کندانسور

اغلب مردم برای نوشیدن قهوه و معاشرت با یکدیگر به کافی شاپ می‌روند که در بین آن‌ها افرادی هستند که به دنبال کافی شاپ های خاص هستند؛ بدین ترتیب طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ و حتی طراحی کافی شاپ کوچک اهمیت زیادی دارد چون در صورتیکه مکان خاص و منحصربه‌فردی باشد، بازدیدکنندگان بیشتری را نیز به خود جذب می‌کند. امیدواریم نکات عنوان‌شده در این مقاله توانسته باشد شمارا در طراحی و راه ‌اندازی کافی شاپ کمک کرده باشد و مفید به‌فایده باشد.

نمونه پروژه های طراحی کافی شاپ

پروژه‌های بیشتر گروه دینا را اینجا ببینید