طراحی
کافه یادداشت

گالری پروژه

درباره‌ی این پروژه

کافه یادداشت

طراحی و تجهیز کافه یادداشت که واقع در یک مجموعه فرهنگی تفریحی در شرق تهران میباشد، بر عهده مجموعه دینا بوده است. کافی شاپ باید محیطی دنج باشد که در عین حال حس آرامش را به مشتری القا کند. اکثر کافی شاپ ها در حال حاضر امکانات مختلفی در اختیار مشتریان قرار می دهند. آن ها دیگر فقط فضایی برای نوشیدن قهوه نیستند، بلکه در طراحی کافی شاپ ها امروزه امکاناتی از قبیل، فضایی برای خواندن کتاب و یا لذت بردن از پخش موسیقی و هنرهای دیگر در نظر گرفته می شود.

طراحی با چوب و استفاده از میز و صندلی های چوبی جلوه ی خاصی به کافی شاپ می دهد همچنین باعث ایجاد فضای گرم می شود. محیط خارج کافه یادداشت را پوشش گیاهی در بر گرفته است. به همین دلیل در طراحی آن پنجره بزرگی در نظر گرفته شده است تا مشتریان هنگام صرف مواد خوراکی، از منظره طبیعت لذت ببرند.

در سقف کافی شاپ از الوارهای چوبی و برای روشنایی از ترک لایت در کنار نورهای تزئینی استفاده شده است. بحث روشنایی در کافی شاپ ها یکی از نکات حائز اهمیت می باشد. فضای کافی شاپ نباید بیش از حد تاریک و یا روشن باشد. شرکت دینا هنگام طراحی کافه یادداشت تمامی این نکات را در نظر گرفته است. برای جذابیت بیشتر محیط کافه یادداشت، آجر رستیک بکار رفته است.

بخش آماده سازی کافی شاپ، طوری طراحی شده است که مشتریان به آن اشراف دارند و می توانند مراحل آماده سازی سفارش خود را ببینند. برای عرضه انواع کیک و سایر محصولات یخچالی، از یخچال ویترینی شیشه تخت استفاده شده است. این کابین ها دارای کیفیت بالا بوده و محصولات چیده شده در آن مدت تازه می ماند.

طراحی بدون درب قسمت پشت و همچنین درب شیشه ای باز شو در قسمت جلوی کابین؛ چیدمان محصولات، عرضه آن و نیز نظافت داخل کابین را برای اپراتور راحت تر می کند. نور پردازی استاندارد کابین ها باعث می شود محصولات به بهترین نحو نمایش داده شوند. بخش جلویی کابین با چوب پوشانده شده است که موجب ایجاد هماهنگی با دکوراسیون کافی شاپ شده است.

اشتراک‌گذاری: