طراحی و تجهیزات آجیل فروشی

طراحی آجیل فروشی، راه‌اندازی فروشگاه خشکبار

طراحی دکوراسیون داخلی و راه اندازی آجیل فروشی ، یکی از چالش‌های مهم برای کسانی است که قصد ورود به این حوزه فروشگاهی را دارند و داشتن آجیل فروشی زیبا و مشتری‌ پسند یکی از دغدغه‌های مهم آن‌هاست. ازنظر مردم، قنادی و فروشگاه خشکبار مکانی با شیرینی‌های رنگارنگ و طعم‌های شیرین و دوست‌داشتنی است و بی‌شک اگر در طراحی خشکبار فروشی توجه لازم به این موضوع صورت نگیرد در جذب مشتری نیز موفق نخواهد بود. هرچه ظاهر آجیل فروشی زیباتر باشد در جذب مشتری نیز موفق‌تر است و می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند.

طراحى دكوراسيون داخلى مغازه خشكبار و آجيل فروشى

به‌ صورت کلی برای طراحی فروشگاه خشکبار و دکوراسیون آجیل فروشی ، ابتدا باید سبک موردنظر آجیل فروشی انتخاب شود به ‌طوری‌که مشخص شود دارای سبک سنتی یا مدرن است. پس از انتخاب سبک موردنظر در طراحی خشکبار فروشی  باید المان‌های مربوط به آن سبک که به زیبایی و جذب بیشتر مشتری قنادی کمک می‌کند را انتخاب کنیم. استفاده از ظروف شکیل و زیبا نیز می‌تواند به جذابیت بیشتر طراحی فروشگاه خشکبار کمک کند. این ظروف باید متناسب با محصولاتی که قرار است در آن‌ها عرضه شود متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال ظروف مربوط به آجیل و شکلات بهتر است فرم متفاوت و جذابی داشته باشند تا توجه مشتری‌ها را به خود جلب کنند. نورپردازی نیز ازجمله موارد مهم در طراحی آجیل فروشی است که بسته به سبک طراحی متفاوت است.

اگر قصد افتتاح یا تغییر دکوراسیون یک آجیل فروشی را دارید، می توانید با کارشناسان گروه دینا ارتباط برقرار کنید تا با پروسه کامل راه اندازی آجیل فروشی آشنا شوید!

مراحل طراحی آجیل فروشی

طراحی فضای داخلی آجیل فروشی

در طراحی دکوراسیون داخلی آجیل فروشی باید به موارد مهمی همچون سبک معماری و چیدمان دکوراسیون و لوازم خشکبار فروشی دقت کرد. یکی از این موارد، شکل دسترسی مشتریان به آجیل ها و محل قرارگیری ویترین‌هاست. بهتر است قرارگیری ویترین‌های آجیل به‌گونه‌ای باشد که مشتری در بدو ورود بتواند اشراف کلی به همه بخش‌های آجیل فروشی داشته باشد. به‌طورکلی دکور بکار رفته در فضای داخلی آجیل فروشی باید در عین زیبایی، دارای سادگی باشد و از شلوغی پرهیز شود تا حس آرامش را به مشتری منتقل کند.

رنگ پردازی فضای داخلی خشکبار فروشی

بسته به سبکی که خشکبار فروشی طبق آن طراحی‌شده است باید از ترکیب رنگ‌های مناسب استفاده شود به‌طوری‌که رنگ‌های بکار رفته شده بتوانند جزئیات طراحی را به‌خوبی نمایان کنند. در سبک کلاسیک می‌توان از رنگ سفید به‌عنوان رنگ غالب استفاده کرد تا علاوه بر هماهنگی با سایر جزئیات، حس پاکیزگی را نیز به مشتری القاء کند. استفاده از تم سفید همچنین بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا مؤثر است و می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای سبک کلاسیک را در طراحی آجیل فروشی به‌خوبی نشان دهد.

چیدمان ویترین‌ها

طراحی ویترین در دکوراسیون قنادی نقش بسزایی دارد، به‌طوری‌که چیدمان ویترین آجیل فروشی باید به‌قدری جذاب باشد که مشتری را به سمت خود بکشاند. در انتخاب ویترین‌ها بهتر است طوری باشند که مشتریان برای دیدن شیرینی‌های داخل آن‌ها نیاز به خم شدن نداشته باشند و ترجیحاً از ویترین‌های بلند یک طبقه استفاده شود. .

استفاده از عناصر تزئینی

برای اینکه مشتریان را به خرید آجیل وسوسه کنید می‌توانید از وسایل تزئینی و دکوری مختلفی استفاده کنید.

زمانی که طراحی دکوراسیون داخلی آجیل فروشی کامل شد می‌توانید به جزئیات کوچک‌تری نیز بپردازید که به زیبایی فروشگاه خشکبار کمک می‌کند. مثلاً می‌توان از قفسه‌های ایستاده متفاوت و زیبا برای عرضه انواع شکلات‌ها استفاده کرد یا نان‌های فانتزی و کلوچه‌های بسته‌بندی‌شده را در سبدهای متفاوتی قرارداد تا نظر مشتریان را در نگاه اول به خود جلب کند.

طراحی آجیل فروشی مدرن

امروزه در طراحی آجیل فروشی مدرن، علاوه بر رعایت اصول طراحی مدرن و استفاده از المان‌های این سبک، سعی می‌شود این طرح‌ها شامل فضاهای چند منظوره شود، به‌طوری‌که پویایی بیشتری داشته باشد و نیازهای تعداد بیشتری از مشتریان را پاسخگو باشد.
این نوع از طراحی خشکبار فروشی مدرن موجب صرفه‌جویی در زمان مشتریان و کسب درآمد بیشتر برای صاحبان قنادی‌ها است. البته استفاده از این فضاهای چندمنظوره زمانی مؤثر است که شامل موارد مرتبط شود و در غیر این صورت باعث به‌هم‌ریختگی خواهد شد.
در طراحی دکوراسیون مغازه خشکبار و آجیل فروشی، باید طوری اجناس را بچینید که به راحتی در دسترس مشتری باشند. زیرا ممکن است، مشتریان از مغزها و یا آجیلی که می خواهند بخرند، کمی بخورند تا از طعم و کیفیت آن، مطمئن شوند.
تنوع اقلام مغازه خشکبار و آجیل فروشی، زیاد است، ولی شما باید همه این اجناس را خیلی مرتب بچینید. مثلا انواع آجیل ها در کنار هم باشند، تا مشتری بتواند از بین انواع مختلف آجیل، آنچه که می خواهد را به راحتی انتخاب کند.
همچنین انواع مغز ها، انواع شکلات ها، انواع حبوبات، انواع زرشک و… را بهتر است در کنار هم بچینید تا امکان مقایسه بین اجناس، برای مشتریان فراهم شود.
از تاثیر رنگِ دکور مغازه آجیل فروشی در خرید مشتری غافل نشوید. در طراحی دکوراسیون مغازه خشکبار فروشی و آجیل فروشی، سعی کنید از رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی استفاده کنید. این رنگ ها، حس نشاط و گرسنگی را در افراد ایجاد می کنند و درنتیجه باعث فروش بیشتر می شوند.
وقتی مشتری وارد مغازه آجیل فروشی بشود و عطر و بوی آجیل تازه و مغزهای بوداده شده سرتاسر مغازه را پرکرده باشند، قطعا از مغازه شما خرید خواهد کرد. چون همین بو، نشان دهنده تازگی اجناس شما و القا کننده گرسنگی به مشتریان است.
اگر در مغازه چند فروشنده دارین، بهتر است که همگی لباسی مرتب و هماهنگ با رنگ دکور بپوشید.
کلیپ زیر میتواند نمونه یک آجیل فروشی شیک است که می توانید برای راه اندازی آجیل فروشی خود از آن ایده بگیرید.

طراحی و تجهیز آجیل فروشی شما تخصص گروه دیناست؛ برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید:

ایده‌های پیشنهادی برای دکوراسیون داخلی فروشگاه خشکبار

یکی از فضاهایی که دکوراسیون داخلی آن مجذوب‌کننده است خشکبار فروشی ها هستند. آجیل فروشی ها به دلیل داشتن رنگ‌های جذاب و متنوع، دارای دکوراسیون داخلی منحصربه‌فردی نیز هستند که در طراحی آجیل فروشی اهمیت بسیاری دارد.

رنگ نیز از عوامل مؤثر در طراحی دکوراسیون داخلی آجیل فروشی می‌باشد. فروشگاه خشکبار جزو معدود فروشگاه‌هایی است که هر رنگی می‌توان در آن استفاده کرد و به زیبایی‌اش افزود. اگر دارای سلیقه هنری باشید یا از طراحان معمار خوش‌ذوق برای طراحی آجیل فروشی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از قفسه‌های قدیمی و زیبا هم برای تزئین فضای داخلی و هم استفاده به‌عنوان محل عرضه بعضی محصولات آجیل فروشی استفاده کنید.

تجهیزات آجیل فروشی

تجهیزاتی که در راه اندازی مغازه آجیل فروشی باید تهیه کنید، بستگی به این دارد که قرار است شما فقط یک فروشنده آجیل و خشکبار باشید یا اینکه قراراست مواد خام را از بیرون تهیه کنید و خودتان آماده کنید و بفروشید.
برای سود بیشتر، بهتر است که خودتان مغزها رو بوداده کنید و اگر میوه خشک هم قرار است بفروشید، بهتراست خودتان دستگاه خشک کن میوه، بخرید و میوه ها را خشک کنید و بفروشید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آجیل فروشی و مغازه خشکبار

اطلاعات مود نیاز برای حرفه خشکبار فروشی

اولین مهارت در شغل آجیل و خشکبار فروشی، پیدا کردن عمده فروشانِ منصف است که بهترین و با کیفیت ترین اجناس رو با قیمت مناسب به شما بفروشند. البته شما باید در شناختِ اجناس با کیفیت از بی کیفیت هم ماهر شوید. چون در غیر اینصورت ممکنه اجناس بی کیفیت را به جای اجناس باکیفیت بخرید. مثلا باید با نگاه کردن به مغز گردو، متوجه شوید که این گردو برای امسال است یا نه؟ از مهم ترین مهارت های شغل آجیل فروشی، مهارت برقراری ارتباط درست با مشتریان است. شما باید با خوش اخلاقی با مشتریان برخورد کنید و با صبوری آن ها را راهنمایی کنید. خوش برخوردی شما قطعا در ذهن مشتریان می ماند و باعث می شود آن ها مشتریان همیشگی تان شوند.و مهارت دیگر اینکه شما باید بدانید که آجیل ها، مغزها و اجناس مختلفی که در مغازه دارین، باید در چه دمایی باشند تا کرم نزنند و خراب نشوند که دمای خشکبار فروشی اصولا باید خنک باشد.

تبلیغات و بازاریابی مغازه آجیل فروشی

برای افزایش فروش و درآمدتون، در ابتدای راه اندازی آجیل فروشی از تبلیغات مغازه آجیل و خشکبار فروشی تون غافل نشین.

نمونه پروژه های طراحی قنادی

پروژه‌های بیشتر گروه دینا را اینجا ببینید

محصولات دینا

یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

ترولی، سبد و چرخ خرید فروشگاهی

سردخانه صنعتی و یونیت کندانسور