طراحی قنادی و شیرینی فروشی

طراحی قنادی ، راه اندازی شیرینی فروشی

طراحی دکوراسیون داخلی کافه قنادی ، یکی از چالش‌های مهم برای کسانی است که قصد ورود به این حوزه فروشگاهی را دارند و داشتن قنادی‌ ای زیبا و مشتری‌پسند یکی از دغدغه‌های مهم آن‌هاست. ازنظر مردم، قنادی مکانی با شیرینی‌های رنگارنگ و طعم‌های شیرین و دوست‌داشتنی است و بی‌شک اگر در طراحی قنادی توجه لازم به این موضوع صورت نگیرد در جذب مشتری نیز موفق نخواهد بود. هرچه ظاهر قنادی زیباتر باشد در جذب مشتری نیز موفق‌تر است و می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر پرداختن به نکات مهم و کاربردی در طراحی قنادی ، به مشاغل جانبی دیگر آن نظیر نان فانتزی بپردازیم و لوازم مورد نیاز برای طراحی نان فانتزی را معرفی نماییم.

اصول طراحی قنادی

به‌صورت کلی برای طراحی شیرینی فروشی و دکوراسیون قنادی، ابتدا باید سبک موردنظر قنادی انتخاب شود به‌طوری‌که مشخص شود دارای سبک سنتی یا مدرن است. پس از انتخاب سبک موردنظر در طراحی قنادی باید المان‌های مربوط به آن سبک که به زیبایی و جذب بیشتر مشتری قنادی کمک می‌کند را انتخاب کنیم.

ویترین شیرینی در طراحی قنادی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در جذب مشتری و فروش بیشتر نقش بسزایی دارد. تنوع ویترین‌ها زیاد است اما ویترین‌های یک طبقه، شیرینی‌ها را بهتر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. البته این ویترین‌ها بیشتر مناسب قنادی‌های بزرگ هستند و در طراحی قنادی کوچک بهتر است از ویترین‌های چندطبقه استفاده کرد تا فضای کمتری را اشغال کنند.

استفاده از ظروف شکیل و زیبا نیز می‌تواند به جذابیت بیشتر طراحی قنادی کمک کند. این ظروف باید متناسب با محصولاتی که قرار است در آن‌ها عرضه شود متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال ظروف مربوط به آجیل و شکلات بهتر است فرم متفاوت و جذابی داشته باشند تا توجه مشتری‌ها را به خود جلب کنند. نورپردازی نیز ازجمله موارد مهم در طراحی قنادی است که بسته به سبک طراحی متفاوت است. این نورپردازی هم شامل نورپردازی فضای داخلی قنادی و هم ویترین‌ها می‌شود. اگر ویترین‌های بکار گرفته‌شده در قنادی نورپردازی مناسبی نداشته باشد در جلب‌توجه مشتریان نمی‌تواند موفق باشند.

اگر قصد افتتاح یا تغییر دکوراسیون یک قنادی را دارید، می توانید با کارشناسان گروه دینا ارتباط برقرار کنید تا با پروسه کامل طراحی قنادی آشنا شوید!

مراحل طراحی قنادی

طراحی فضای داخلی قنادی

در طراحی دکوراسیون داخلی قنادی باید به موارد مهمی همچون سبک معماری قنادی و چیدمان دکوراسیون و لوازم قنادی دقت کرد. یکی از این موارد، شکل دسترسی مشتریان به شیرینی‌ها و محل قرارگیری ویترین‌هاست. بهتر است قرارگیری ویترین‌های شیرینی به‌گونه‌ای باشد که مشتری در بدو ورود بتواند اشراف کلی به همه بخش‌های قنادی داشته باشد. به‌طورکلی دکور بکار رفته در فضای داخلی قنادی باید در عین زیبایی، دارای سادگی باشد و از شلوغی پرهیز شود تا حس آرامش را به مشتری منتقل کند.

رنگ پردازی فضای داخلی قنادی

بسته به سبکی که قنادی طبق آن طراحی‌شده است باید از ترکیب رنگ‌های مناسب استفاده شود به‌طوری‌که رنگ‌های بکار رفته شده بتوانند جزئیات طراحی را به‌خوبی نمایان کنند. در سبک کلاسیک می‌توان از رنگ سفید به‌عنوان رنگ غالب استفاده کرد تا علاوه بر هماهنگی با سایر جزئیات، حس پاکیزگی را نیز به مشتری القاء کند. استفاده از تم سفید همچنین بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا مؤثر است و می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای سبک کلاسیک را در طراحی قنادی به‌خوبی نشان دهد.

چیدمان ویترین‌ها

طراحی ویترین در دکوراسیون قنادی نقش بسزایی دارد، به‌طوری‌که چیدمان ویترین قنادی باید به‌قدری جذاب باشد که مشتری را به سمت خود بکشاند. در انتخاب ویترین‌ها بهتر است طوری باشند که مشتریان برای دیدن شیرینی‌های داخل آن‌ها نیاز به خم شدن نداشته باشند و ترجیحاً از ویترین‌های بلند یک طبقه استفاده شود. البته اگر فضای داخلی قنادی کوچک است می‌توان از ویترین‌های دوطبقه نیز استفاده کرد.

استفاده از عناصر تزئینی

برای اینکه مشتریان را به خرید شیرینی وسوسه کنید می‌توانید از وسایل تزئینی و دکوری مختلفی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از مانکنی که لباسی از شیرینی بر تن دارد استفاده کنید تا هرکسی را مجذوب خود کند.

زمانی که طراحی دکوراسیون داخلی کافه قنادی کامل شد می‌توانید به جزئیات کوچک‌تری نیز بپردازید که به زیبایی قنادی کمک می‌کند. مثلاً می‌توان از قفسه‌های ایستاده متفاوت و زیبا برای عرضه انواع شکلات‌ها استفاده کرد یا نان‌های فانتزی و کلوچه‌های بسته‌بندی‌شده را در سبدهای متفاوتی قرارداد تا نظر مشتریان را در نگاه اول به خود جلب کند.

طراحی قنادی مدرن

امروزه در طراحی قنادی مدرن، علاوه بر رعایت اصول طراحی مدرن و استفاده از المان‌های این سبک، سعی می‌شود این طرح‌ها شامل فضاهای چندمنظوره شود، به‌طوری‌که پویایی بیشتری داشته باشد و نیازهای تعداد بیشتری از مشتریان را پاسخگو باشد. این نوع از طراحی قنادی مدرن موجب صرفه‌جویی در زمان مشتریان و کسب درآمد بیشتر برای صاحبان قنادی‌ها است. البته استفاده از این فضاهای چندمنظوره زمانی مؤثر است که شامل موارد مرتبط شود و در غیر این صورت باعث به‌هم‌ریختگی خواهد شد. به‌عنوان‌مثال می‌توان در زمان طراحی قنادی، از دکوراسیون داخلی کافه قنادی استفاده کرد تا مشتریان بتوانند از خوردن شیرینی‌های تازه و داغ قنادی همراه با چای و قهوه در همان فضای قنادی استفاده کنند. همچنین می‌توان در زمان طراحی قنادی از طراحی نان فانتزی نیز در فضای قنادی بهره برد تا مشتریان بتوانند نان موردنیاز خود را نیز از همان‌جا تهیه کنند. در نظر گرفتن این قسمت‌ها در طراحی شیرینی فروشی می‌تواند علاوه بر بالا بردن امکانات قنادی، باعث منحصربه‌فرد شدن آنجا شود و تعداد مشتریان را افزایش دهد.

طراحی و تجهیز قنادی شما تخصص گروه دیناست؛ برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

ایده‌های پیشنهادی برای دکوراسیون داخلی قنادی

یکی از فضاهایی که دکوراسیون داخلی آن مجذوب‌کننده است قنادی‌ها هستند. قنادی‌ها به دلیل داشتن رنگ‌های جذاب و متنوع، دارای دکوراسیون داخلی منحصربه‌فردی نیز هستند که در طراحی قنادی اهمیت بسیاری دارد. رنگ نیز از عوامل مؤثر در طراحی دکوراسیون داخلی قنادی می‌باشد. قنادی جزو معدود فروشگاه‌هایی است که هر رنگی می‌توان در آن استفاده کرد و به زیبایی‌اش افزود. اگر دارای سلیقه هنری باشید یا از طراحان معمار خوش‌ذوق برای طراحی قنادی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از قفسه‌های قدیمی و زیبا هم برای تزئین فضای داخلی و هم استفاده به‌عنوان محل عرضه بعضی محصولات قنادی استفاده کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

برای راه‌اندازی قنادی، علاوه بر انواع قالب‌ها و وسایل خرده‌ریز مربوط به کیک و شیرینی‌پزی به تعدادی لوازم اصلی برای پخت و نگهداری شیرینی و کیک نیز نیاز دارید که از بین آن‌ها می‌توان به یخچال قنادی صنعتی، یخچال‌های ایستاده ویترینی، فر صنعتی پخت شیرینی، همزن برقی صنعتی، مخلوط‌کن برقی صنعتی و قهوه‌جوش صنعتی اشاره کرد. علاوه بر تجهیزات قنادی موردنیاز، مواد موردنیاز قنادی نیز شامل مواردی همچون آرد شیرینی‌پزی، شکر، نشاسته، خامه، کاکائو، قهوه، شیر، وانیل، شکلات، زعفران، اسانس‌ها و ژله‌های مختلف و بیکینگ‌پودر است که در کنار سایر تجهیزات قنادی موجب به وجود آمدن شیرینی‌های زیبا و خوشمزه می‌شوند.

قنادی‌ها بخش‌های متفاوت‌تری نسبت به آشپزخانه‌ها دارند و شامل بخش پخت، سرو و ارائه به مشتری هستند. علاوه بر موارد ذکرشده در بالا برای طراحی قنادی نیاز به تجهیزات قنادی کوچک‌تری همچون خامه‌زن، خمیرگیر، سینی فر، انواع قیف و ماسوره فلزی و پلاستیکی، ابزار تزریق ژل، پیمانه، الک در سایزهای مختلف، پالت برای صاف کردن سطح شیرینی، کاتر برای برش کیک در اشکال و اندازه‌های مختلف، ابزار مربوط به فوندانت، پایه گردان برای کیک، استوانک‌های کاغذی، وردنه، فرچه، لیسک، کاغذ روغنی، قالب مافین، قالب لوف، قالب کمربندی و قالب سیلیکونی دارید.

مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادیشامل موارد زیر است:

اطلاعات مربوط به حرفه قنادی

برای راه‌اندازی شغل شیرینی‌پزی و موفق بودن در این شغل، باید بیش از 80 درصد تجربه داشته باشید و نیاز به دانش چندانی نیست. هزینه‌های راه‌اندازی قنادی بالاست که هم شامل هزینه اجاره یا خرید ملک می‌شود و هم شامل هزینه خرید تجهیزات قنادی و طراحی شیرینی فروشی می‌شود؛ اما مزیت شغل قنادی زمانی مشخص می‌شود که خودتان دارای کارگاه تولید شیرینی نیز باشید که این موضوع علاوه بر اینکه باعث پایین آمدن هزینه تمام‌شده می‌شود، موجب اعتماد بیشتر مشتریان به شما نیز می‌گردد.

برای اداره یک قنادی به‌طور متوسط نیاز به حدود 10 نفر پرسنل است که شامل چند کارگر ساده، شیرینی پز ماهر، حسابدار و فروشنده می‌شود. مجوزهای موردنیاز راه‌اندازی قنادی نیز توسط سازمان‌های ذی‌ربط همچون اتحادیه قنادان صادر می‌شود. مجوز کار نیز بعد از صادر شدن گواهی حسن سابقه کار از اداره اماکن نیروی انتظامی و گواهی پزشکی از اداره بهداشت داده خواهد شد. برای واحدهای تولیدی کلوچه و کیک نیز نیاز به کسب مجوزهایی از سازمان غذا و دارو می‌باشد.

طراحی قنادی، مستلزم به‌کارگیری طراحان خبره در زمینه دکوراسیون داخلی کافه قنادی است که باید با توجه به نیازهای قنادی اقدام به طراحی و جانمایی بخش‌های مختلف آن نمایند. در این مطلب سعی کردیم تمام موارد مربوط به طراحی قنادی، اعم از دکوراسیون داخلی قنادی و طراحی نان فانتزی و همچنین تجهیزات قنادی را شرح دهیم و راهکارهای مناسب برای پیشرفت بهتر قنادی را معرفی کردیم و در انتها نیز مراحل قانونی اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی و طراحی قنادی را بررسی کردیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کاملی درباره طراحی قنادی داده باشیم و شما را در زمینه راه‌اندازی قنادی راهنمایی کرده باشیم.

انواع قنادی | تفاوت قنادی و شیرینی فروشی با بوتیک کیک و شیرینی چیست؟

برای شناخت بیشتر ماهیت قنادی و شیرینی فروشی ، می‌توانیم قنادی ‌ها را به سه دسته تقسیم کنیم:

کارگاه‌های قنادی

دستۀ اول کارگاه‌های قنادی یا قنادی های کارگاهی هستند که فقط کار تولید انواع شیرینی‌ها را انجام می‌دهند ولی بخش فروش ندارند.

این دسته از قنادی ها محصولات خود را به صورت عمده به سایر شیرینی‌ فروشی‌ها یا شهرهای دیگر می‌فرستند. فضای داخلی این کارگاه‌ها اختصاصی است و فقط پرسنل تولید در آنجا مشغول به کارند و معمولاً مردم عادی اجازۀ ورود به این مکان‌ها را ندارند.

قنادی‌های فروشگاهی

دستۀ دوم قنادی‌های فروشگاهی یا فروشگاه‌های شیرینی فروشی هستند که همۀ ما به خوبی آنها را می‌شناسیم و از کودکی، خاطرات بسیار شیرینی در آنها داشته‌ایم! این فروشگاه‌ها ویترین‌هایی پر از انواع شیرینی‌ها و دسرها و کیک‌ها دارند و در کنار این محصولات، انواع شکلات و لوازم مختلف تولد و جشن نیز به فروش می‌رسند. این نوع از قنادی‌ها می‌توانند خودشان کارگاه اختصاصی برای تولید داشته باشند یا شیرینی‌هایشان را از کارگاه‌های دیگر بیاورند.

کافه قنادی یا بوتیک شیرینی

دستۀ سوم از بقیۀ انواع قنادی‌ها جدیدتر هستند و در برخی از شهرها و خیابان‌ها حضور دارند. به این دسته از شیرینی فروشی‌ها کافه قنادی یا بوتیک شیرینی می‌گویند.

این دسته از قنادی‌ها شبیه به کافه‌ها میزهایی برای سِرو شیرینی و قهوه یا چای دارند و مشتریان علاوه بر خرید انواع دسر و شیرینی، امکان نشستن در همان مکان و خوردن شیرینی‌ها را با یک فنجان چای یا قهوه دارند.

نمونه پروژه های طراحی قنادی

پروژه‌های بیشتر گروه دینا را اینجا ببینید

محصولات دینا

یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

ترولی، سبد و چرخ خرید فروشگاهی

سردخانه صنعتی و یونیت کندانسور