طراحی و تجهیز
سوپرماکت تیتو

گالری پروژه

درباره‌ی این پروژه

سوپرماکت تیتو

فروشگاه های زنجیره ای تیتو در بندرعباس دارای شعب مختلفی در نقاط مختلف شهر می باشد. طراحی و تجهیز سوپرمارکت ها با مساحت ۱۰۰ متر مربع توسط گروه دینا انجام شده که دارای بخش های مختلفی شامل بخش پروتئین، شوینده و مواد خوراکی می باشد.
در تجهیز سوپرمارکت برای نمایش محصولات لبنی و نوشیدنی از یخچال های ایستاده پرده هوا و برای محصولات بسته بندی منجمد از فریزرهای ایستاده درب دار استفاده شده است. به دلیل وجود سیستم پرده هوا در یخچال های ایستاده، سرما از یخچال ها خارج نمی شود و از سرد شدن بیش از حد فضای جلوی یخچال ها جلوگیری می شود. این یخچال ها دارای پرده شب (کاور شب) بوده که در ساعات تعطیلی فروشگاه مانع از اتلاف انرژی و همچنین باعث محافظت از محصولات می شود. تمامی یخچال ها و فریزرها دارای سیستم هم هوایی بوده که به همین علت دمای هوا در کلیه طبقات و قسمت های یخچال ها و فریزرها یکسان است. به دلیل گرمای زیاد هوا در بندرعباس، یخچال و فریزر در انتهای فروشگاه جانمایی شده اند. علت این امر این است که ورود هوای گرم از بیرون باعث برهم زدن دمای یخچال و فریزر می شود. در این صورت موتور تجهیزات برودتی باید برای تنظیم دما مدت زمان بیش تری کار کند در نتیجه استهلاک موتور افزایش می یابد و هزینه های اضافی را به فروشگاه تحمیل می کند. کابین داخلی تمامی یخچال و فریزرها از جنس استیل ضد زنگ می باشد.
در فروشگاه های تیتو جهت نظم بخشیدن به محیط فروشگاه و چیدمان محصولات از قفسه های فروشگاهی استفاده شده است. این قفسه ها در انواع یکطرفه، دوطرفه و سرقفسه و ساخت کشور ترکیه می باشند. جهت رفت و آمد راحت مشتریان در فروشگاه، قفسه های دوطرفه در وسط سوپرمارکت با فاصله مناسبی جانمایی شده اند. این امر باعث به وجود آمدن راهروهای استاندارد در بین قفسه ها شده که مشتریان می توانند با چرخ خرید فروشگاهی به راحتی از راهروها عبور کنند و خرید خود را انجام دهند. این قفسه ها به دلیل پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک ضد زنگ می باشند. به همین دلیل این قفسه ها برای استفاده در مناطق با آب و هوای شرجی و مرطوب مناسب می باشند.
جهت تسهیل فرآیند خرید، چرخ خرید فروشگاهی از جنس پلی کربنات در فروشگاه بکار گرفته شده است. جنس بدنه این چرخ های خرید بسیار محکم بوده و در اثر برخورد با سایر تجهیزات فروشگاهی تغییر شکل نداده و نمی شکنند. این ترولی ها تحمل وزن بالایی دارند و در صورت قرار دادن اجناس سنگین یا حجم بالای کالا در آن ها، مشکلی جهت حرکت کردن ندارند.
اشتراک‌گذاری: