طراحی و تجهیز
هایپرمارکت میتا – ملل تهران

گالری پروژه

درباره‌ی این پروژه

هایپرمارکت میتاکیش شعبه ملل تهران

در فروشگاه میتا مارکت ملل واقع در خیابان فرشته، با استفاده از ترند روز چیدمان فروشگاهی و روند گردش مشتری در فروشگاه و خلاقیت طراحان شرکت دینا توانستیم یکی از خاص ترین هایپرمارکت های تهران را اجرا کنیم. در این فروشگاه موارد بسیار زیادی از لحاظ طراحی، تجهیزات، چیدمان و روانشناسی فروش وجود دارد که هر یک نیازمند توضیحات فراوانیست که در این قسمت به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

تلفیقی از هنر ایرانی و طراحی مدرن در این فروشگاه به چشم می خورد. میتا کیش ملل در یکی از لوکس ترین مناطق تهران واقع شده که همین دلیلی برای نیاز به یک طراحی خاص بود. در این هایپرماکت پریمیوم که به شکل U طراحی شده است. از ترکیب رنگ های خاکستری، سبز و چوب استفاده شده که به مشتری حس لوکس بودن را القا می کند. استفاده از رنگ خاکستری به عنوان زمینه اصلی کار باعث می شود تا کالا های روی قفسه ها بیشتر به چشم مشتری بیاید و فروش افزایش پیدا کند.

در این فروشگاه تمامی نیازهای مشتری برطرف می شود، اما چیدمان هوشمندانه ای که طراحان ما در این فروشگاه انجام داده اند فروش را به طرز چشمگیری افزایش داده است. در ورودی این فروشگاه بخش نان تازه و شیرینی قرار داده شده است. به هنگام ورود به این فروشگاه بوی نان تازه اشتهای مشتری را بر می انگیزد. سپس از کنار بخش غذاهای آماده سرو گذر می کنیم و به بخش پروتئین این فروشگاه می رسیم. در این بین با استفاده از یخچال های خوابیده و نورپردازی درست محصولات و ایجاد نمای حداکثری از محصول بیشترین حد ترغیب به خرید در مشتری ایجاد می شود.

پس از عبور از بخش های نان و پروتئین به قفسه های فروشگاه می رسیم که با توجه به نیاز مشتریان و سبد کالای روزمره یک خانواده تمامی کالاها در دسترس مشتریان قرار می گیرد. قفسه های شرکت دینا به گونه ای طراحی شده اند که به فروشگاه ها این اجازه را می دهند که سطح فروش خود را به حداکثر رسانده و بیشترین حجم کالا را بدون نگرانی در مورد وزن برای مشتریان به نمایش گذاشته و از فروشی بالا با بیشترین حد نمایش کالا بهرمند شوند.

سپس به بخش یخچال های ایستاده می رسیم که تمامی محصولات لبنی و نوشیدنی ها در آنها به بهترین شکل به نمایش گذشته شده اند. در این بخش تفاوت بین یخچال ها در این هایپرمارکت و دیگر هایپرمارکت ها ملموس است. چرا که در یخچال های ما از نورهای مهندسی شده ای استفاده شده است که با داشتن نمای لوکس کافی و دمای نور حساب شده رنگ واقعی محصول را به مشتری نشان می دهد. در یخچال‌های شرکت دینا نور به گونه ای می باشد که تازگی محصولات به چشم می آید.

در آخر به بخش میوه و سبزیجات می رسیم که با استفاده از قفسه های چوبی محصولات را به نمایش گذشته ایم. استفاده از چوب در قفسه میوه، میوه ها را تازه نگه می دارد و عطر و بوی میوه ها در فضا پخش می شود.

اشتراک‌گذاری: