طراحی و تجهیز
خانه شکلات

گالری پروژه

درباره‌ی این پروژه

خانه شکلات

یکی از پروژه های بسیار خاص که توسط مجموعه دینا انجام شده، خانه شکلات می باشد. این فروشگاه در یکی از نقاط لوکس تهران؛ بوتیک مال ملل در خیابان فرشته قرار دارد. در طراحی دکوراسیون فروشگاه به منظور جلب توجه مشتریان خصوصا کودکان که مشتری اصلی این نوع فروشگاه ها هستند، از رنگ های جذاب و شاد استفاده شده است. بکار بردن رنگ هایی مانند قرمز، زرد، نارنجی، صورتی، آبی و… باعث افزایش سطح انرژی و افزایش اشتها شده که در نتیجه به افزایش فروش منجر می شود.
علاوه بر موضوعات ذکر شده، در فروشگاه از رنگ های مکمل بهره گرفته شده که منجر به واکنش مثبت از سوی مشتری می گردد. درباره اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون می توان گفت که اگر فروشگاهی زیبایی بصری کافی را نداشته باشد، شانس بازگشت مجدد مشتری را از دست می دهد، به همین منظور در دکوراسیون خانه شکلات از سازه هایی رنگارنگ استفاده شده که به جذابیت فروشگاه افزوده است. همچنین وسایلی جهت نشستن و گذارندان وقت کودکان در نظر گرفته شده است.
از آن جایی که شکلات، خوراکی مورد علاقه کودکان است، هدف اصلی طراحی فروشگاه، قرار دادن کودکان به عنوان مخاطب خود بوده است. قفسه هایی که برای خانه شکلات در نظر گرفته شده اند، همگی اختصاصی سازی شده هستند. با توجه به بازه سنی بازار هدف این فروشگاه یعنی کودکان؛ ارتفاع قفسه های اختصاصی تولید شده برای خانه شکلات به گونه ای می باشد که اکثر محصولات چیده شده در طبقات قفسه ها در خط دید مشتری قرار می گیرند. کودکان می توانند محصول مورد نظر خود را به راحتی و بدون کمک گرفتن از والدین، از روی قفسه ها بردارند. برای ایجاد جذابیت بیشتر فروشگاه، از گرافیک های کارتونی مورد علاقه کودکان بر روی باکس قفسه ها بهره گرفته شده است. استفاده از اشکال و رنگ های زیبا و جذاب در طراحی سردر ورودی فروشگاه، باعث ترغیب رهگذران برای ورود به فروشگاه می شود.
در اقصی نقاط فروشگاه مانند قسمت بالای قفسه ها؛ المان های مارکتینگ و برندینگ جهت درآمدزایی مضاعف بکار رفته است. بدین صورت که برندهای مختلف فعال در این حوزه، می توانند با پرداختن مبلغی محصولات خود را تبلیغ کنند. نکته مثبت تبلیغات رنگی در مقایسه با تبلیغات سیاه و سفید این است که این نوع تبلیغات، حدود 42 درصد بیشتر مورد توجه مشتری قرار گرفته، در ذهن مانده و در نتیجه بازدهی بیش تری دارد.
در خانه شکلات، انواع شکلات و تنقلات با کیفیت و برندهای مطرح دنیا به فروش می رسد. همچنین علاوه بر محصولات خوراکی، عروسک و اسباب بازی نیز در این فروشگاه به مشتریان عرضه می شود.

اشتراک‌گذاری: