طراحی و تجهیز
سوپرمارکت سروش شیراز

گالری پروژه

درباره‌ی این پروژه

هایپرمارکت سروش – شیراز

سوپرمارکت سروش از فروشگاه های زنجیره ای شناخته شده در شهر شیراز می باشد. طراحی و تجهیز شعبه چنچنه این فروشگاه با مساحت حدودی ۱۷۰ متر مربع بر عهده مجموعه دینا بوده است.
سوپرمارکت شکلی از بقالی ولی بزرگ تر از آن است که مشتری خودش محصولات را از قفسه برمی دارد یا به اصطلاح سلف سرویس است. در حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد کالاهای این مغازه ها محصولات غذایی هستند. اندازه سوپرمارکت ها معمولاً از بقالی های سنتی بزرگ ترند ومحصولات بیشتری می فروشند ولی از هایپرمارکت ها و سوپرسنترها کوچک ترند. کالاهای سوپرمارکت ها عموما گوشت، محصولات تازه و روزانه مثل نان، میوه و سبزیجات و محصولات غیر غذایی مثل شوینده ها و لوازم بهداشتی را در بر می گیرد که معمولاً در قیمت پایین عرضه می شوند. این نوع از خرده فروشی ها در کنار مناطق مسکونی قرار دارند. بارزترین مشخصه آن سلف سرویس بودن آن و عرضه مواد غذایی و خانگی است.
یکی از ارکان اصلی در هر سوپرمارکت، قفسه بندی و نحوه چیدمان آن می باشد. با توجه به تغییرات مداوم در محصولات سوپرمارکت ها که همراه با تغییراتی در شکل و اندازه آن ها می باشد، جابجایی آسان کف طبقه ها می تواند کمک شایانی به چیدمان محصولات جدید با در نظر گرفتن حداقل هدر رفت فضا باشد. استفاده از حداکثر فضا به دلیل جابجایی کف طبقه ها، پیشنهاد خوبی برای سوپرمارکت داران می باشد. بدلیل اینکه فرهنگ واحدی در چیدمان محصولات حتی در یک فروشگاه وجود ندارد، معمولا تغییرات در محصولات سنگین نیاز به تحمل وزنی بالا و عدم تغییر شکل در طول زمان را نیاز دارد که قفسه های ما برتری قابل توجهی در این زمینه دارند. عدم زنگ زدگی، خط و خش به دلیل وجود رنگ کوره ای و استفاده فوم در رنگ، برتری ویژه قفسه های فلزی می باشد که تعدد پروژه در شمال و جنوب کشور با داشتن آب و هوای گرم و مرطوب، گواه این ویژگی می باشد. جابجایی و نصب راحت کف طبقه ها، انواع پروفیل و اکسسوری ها، زمان بسیار کمی جهت نصب و جابجایی قفسه ها نیاز دارد که به راحتی حتی در صورت وجود مشتری در فروشگاه، قابل انجام می باشد.
در سروش چنچنه برای عرضه محصولات از انواع یخچال های فروشگاهی استفاده شده است. یکی از این یخچال های بکار رفته، کابین های ویترینی شیشه خم می باشد که برای ارائه محصولات پروتئینی کاربرد دارد. دمای این یخچال با توجه به نیاز گوشت و مواد پروتئینی تنظیم شده اند و محیط را برای نگهداری بهتر این محصولات فراهم می کند. دمای محیط داخل این کابین بین ۲- تا ۲+ تنظیم شده اند تا گوشت را در تازه ترین شرایط ممکن برای عرضه به مشتری نگه دارند. از دیگر ویژگی های کابین های شیشه خم مجهز بودن این کابین ها به سیستم دیفراست یا همان سیستم ضد یخ هستند. این سیستم از هرگونه یخ زدگی در درون کابین جلوگیری می کند و باعث تازه ماندن محصول می شود.
اشتراک‌گذاری: