امروزه رشد و موفقیت هر کسب و کاری نیازمند پشتکار و برنامه ریزی دقیق است.  اگر شما در آستانه افتتاح یک سوپر مارکت هستید باید خودتان را برای همه روزهای سخت و آسان این کسب و کار آماده کنید. محصولاتی که در سوپرمارکت ها به فروش می رسند معمولا سود چندانی ندارند واگر شما به دنبال سود بیشتردر کسب و کار و افزایش فروش در سوپرمارکت هستید باید به نکاتی توجه داشته باشید که دیگر رقیبان شما به آن ها توجه ندارند.

اولین و مهم ترین نکته در راستای ارتقای سطح فروش و سود در کسب و کار سوپرمارکت، داشتن راهکارهای مناسب بازاریابی است. در اینجا به برخی از این راهکارها در جهت کمک به کسب و کار سوپرمارکت ها می پردازیم:

سرمایه گذاری برای تبلیغات

یکی از راه های افزایش فروش سوپرمارکت استفاه از قدرت تبلیغات است. برای اینکه مخاطب و مشتری شما بیشتر با نوع کسب و کار، خدمات و محصولاتی که شما رائه می دهید آشنا شوند، باید یک استراتژی تبلیغات در نظر بگیرید. بدون تبلیغات مناسب نمی توان مشتریان واقعی را جذب کرد. راهکارهای متفاوتی در زمینه تبلیغات وجود دارد که هر کدام مزایایی دارند. می توان از راهکارهای کم هزینه تر مانند چاپ تبلیغات کاغذی شروع کرد و از پخش آن ها در محل سوپرمارکت شروع کرد تا بدین ترتیب افراد محلی با فروشگاه شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند.

در ادامه، تبلیغات آنلاین هم می تواند کمک بسیار زیادی به رونق کسب و کار شما کند و انتخاب خوبی برای مخاطب قرار دادن مشتریان غیر محلی و دورتر نسبت به محل سوپرمارکت شما باشد. تبلیغات آنلاین خوب می تواند تا حد زیادی به جذب مشتری و افزایش سطح فروش کمک کند.

سوپرمارکت

به کارگیری صحیح فضای فروشگاه

به کارگیری صحیح فضای موجود در فروشگاه و توجه به طراحی دکوراسیون سوپرمارکت می تواند کمک بسیاری به تبلیغات و درست به نمایش گذاشتن محصولات و در نتیجه افزایش فروش در سوپرمارکت کند. باید از فضای موجود به صورت مفید استفاده کرد. جایگذاری صحیح قفسه فروشگاهی و ویترین ها موجب می شود که به بهترین نحو محصولات فروشی را به نمایش بگذارید. همچنین رعایت فضای مناسب بین قفسه بندی ها و راهروهای فروشگاهی امری مهم به شمار می آید. چرا که در نظر گرفتن یک فضای مناسب از به وجود آمدن ترافیک در راهروهایی که توسط قفسه ها ایجاد کرده اید جلوگیری می کند و رفت و آمد بین قفسه ها را تسهیل می کند. این فضا باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند به راحتی در فروشگاه حرکت کند و به محصول مورد نظرش دسترسی پیدا کند.

ویترین سوپرمارکت

ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتری

اگر می خواهید همیشه اولین انتخاب در ذهن مشتری باشید پس باید ذهنیت خوبی از فروشگاه و خدماتی که در آن ارائه می دهید بر جای بگذارید. در واقع باید کاری کنید که مشتری احساس خوبی در فروشگاه داشته باشد که رفتار پرسنل فروشگاه می تواند تاثیر بسیاری بر این امر داشته باشد. کارکنان فروشگاه باید به خوبی آموزش دیده باشند که با روی خوش با مشتری برخورد کنند و نیاز مشتری ها را در هنگام خرید براورده کنند. ارائه خدمات مشتری خوب می تواند تجربه یک خرید رضایت بخش را به همراه بیاورد، این در حالیست که موجب افزایش فروش در سوپرمارکت و سود فروشگاه نیز می شود.

فروش سوپرمارکت

مشوق باشید!

جذب مشتری به تنهایی نمی تواند موجب افزایش و تداوم سود فروشگاه شود. علاوه بر آن، باید راهکارهایی را در نظر بگیرید که مشتری برای خرید مجددا به فروشگاه شما بازگردد تا در نهایت خرید روزانه اش را در فروشگاه شما انجام دهد. به عنوان مثال، می توانید کارت های تخفیف و یا قرعه کشی برای مشتریانی که به صورت متداوم از شما خرید می کنند در نظر بگیرید. این راهکار باعث می شود تا شاهد افزایش فروش در محصولاتی که تخفیف خورده اند شوید.

طراحی بیت المزه

مشتری تان را بشناسید

یکی دیگر از راهکارهای کمک کننده به افزایش فروش سوپرمارکت، شناخت و بررسی رفتار مشتری ها و عادت های آن هاست. ازریابی رفتار مشتری ها به صورت هفتگی و یا ماهانه باعث شناخت نیازهای مشتری و تغییر اصول چیدمان کالا بر اساس آن نیازها می شود. این راهکار کمک می کند که تمرکز بیشتری روی محصولات پر فروش داشته باشید و از محصولاتی که برای شما سود ندارند خلاص شوید.

طراحی شمشیری