انواع تجهیزاتی که در آماده‌سازی یک هایپرمارکت استفاده می‌شود

در ساخت و تجهیز هایپرمارکت ها، از ابزارها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با موضوع تجهیزات هایپرمارکت بحث کنیم. و انواع تجهیزاتی که در آماده‌سازی یک هایپرمارکت استفاده می‌شود را موردبررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات کامل سوپرمارکت و هایپرمارکت، شامل تجهیزات فروشگاهی و تکنولوژی‌هایی است که در تمام مراحل عملکرد این فروشگاه‌ها ازجمله: نمایش و فروش محصولات، ذخیره‌سازی و مدیریت موجودی، پرداخت و صدور فاکتور، از آن‌ها استفاده می‌شود. این تجهیزات سوپرمارکت و هایپرمارکت، باعث ارائه تجربه خرید بهتر برای مشتریان، مدیریت بهینه محصولات و افزایش رفاه این فروشگاه‌ها می‌گردند و به بهبود کارایی و عملکرد سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها کمک شایانی می‌نمایند. همچنین استفاده از این تجهیزات فروشگاهی کاربردی، باعث ایجاد محیطی مطمئن، راحت و دلپذیر برای مشتریان و کارکنان این مراکز تجاری می‌گردند.

مهمترین نکات برای خرید تجهیزات هایپرمارکت

با توجه به محصولات مختلفی که در هایپرمارکت ها به فروش می‌رسد، برای نگهداری صحیح و دسترسی آسان مشتری به آن‌ها، نیاز است که از ابزارهای مختلفی برای این امر در هایپرمارکت ها استفاده شود.

مهم‌ترین بخش این محصولات، مواد غذایی هستند که برای نگهداری آن‌ها لازم است از محصولات برودتی مختلفی همچون، یخچال‌های فروشگاهی، فریزرهای فروشگاهی، یخچال‌های ویترینی، ساندویچ پنل سردخانه، یونیت کندانسور و … استفاده شود. این محصولات به دلیل اینکه مدام در حال استفاده هستند باید از کیفیت بالایی در مواد و ساخت آن بهره گرفته شده باشد. توجه به این نکته بسیار مهم است که برای انتحاب این محصولات تخصصی حتما از مشاوران و متخصصان این حوزه کمک و مشاوره بگیرید تا از مشکلات جدی که در آینده برای شما پیش خواهد آمد خودداری کنید.

تجهیزات بعدی که به‌ شدت در هایپرمارکت ها به آن‌ها احساس نیاز می‌شود، انواع قفسه‌بندی‌ها هستند که چه در بخش فروشگاه و چه در بخش انبار، استفاده فراوانی دارند. این قفسه‌ فروشگاهی در ابعاد و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به نوع نیاز خود، می‌توانید از انواع مختلف آن بهره ببرید. از انواع قفسه‌ها می‌توان به مواردی همچون قفسه‌های چوبی، قفسه‌های MDF، قفسه‌های بامبو، قفسه‌های فولادی، قفسه‌های شیشه‌ای، قفسه‌های پلاستیکی و … اشاره کرد.

از تجهیزات مهم دیگری که در هایپرمارکت ها استفاده می‌شود، می‌توان به تجهیزات امنیتی اشاره نمود، مواردی همچون گیت‌های فروشگاهی، دوربین‌های مداربسته و دزدگیرها نمونه از مهم‌ترین تجهیزات امنیتی فروشگاهی هستند. گیت‌های فروشگاهی از پرکاربردترین این تجهیزات هستند که در دو مدل مترویی و گردان یک‌طرفه تولید می‌شوند.

در کنار قفسه‌ها و یخچال‌های فروشگاهی، تجهیزات دیگری برای هایپرمارکت ها وجود دارد. به‌طور مثال، انواع چرخ خرید، میزهای صندوق، چک اوت به همراه نوار نقاله و … از دیگر تجهیزات هایپرمارکت ها می‌باشند.

 

لیست تجهیزات مورد نیاز برای هایپرمارکت و سوپرمارکت

  • یخچال فروشگاهی
  • سردخانه صنعتی
  • یخچال شیشه خم
  • یخچال شیشه تخت
  • یخچال ویترینی
  • قفسه فروشگاهی
  • سبد خرید و چرخ خرید(ترولی) فروشگاهی
  • استند مخصوص کالاهای تخفیف‌دار
  • میز صندوق فروشگاهی یا میز چک اوت
  • بارکد خوان
  • فیش پرینتر
  • نرم افزار حسابداری سوپرمارکت
  • انواع یخچال فروشگاهی

الزامات و استانداردهای تجهیزات هایپرمارکت

۱- تجهیز هایپرمارکت ها، باید با استانداردهای روز دنیا در این حوزه انجام شود. دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها، نقش بسیار مؤثری در جذب مشتری دارند و ازآنجاکه تجهیزات هایپرمارکت ، بخش اصلی دکوراسیون داخلی آن به شمار می‌رود، لازم است که انتخاب و نصب آن‌ها با دقت بالایی انجام شود.

۲- بنابراین با توجه به اینکه هایپرمارکت ها، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید برای مردم می‌باشند و مشتریان زیادی روزانه نیازهای مختلف خود را به‌وسیله آن‌ها برطرف می‌نمایند، لازم است که جهت دسترسی آسان‌تر و بهتر مشتریان به محصولات مختلف، به موضوع تجهیزات هایپرمارکت ها توجه زیادی داشت.

۳- برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه(که در مقاله های پیشین به صورت مفصل به بررسی این موضوع پرداخته ایم) و تجهیزات هایپرمارکت، می‌توان از نمونه‌های از پیش تهیه‌شده، الگوبرداری نمود، اما می‌توانید با بهره‌گیری از ایده‌های ناب در طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین تأمین تجهیزات هایپرمارکت، جذابیت منحصربه‌فردی به هایپرمارکت ببخشید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا با ذکر نکاتی در رابطه با تجهیز هایپرمارکت، ابهامات شما را در رابطه با این موضوع برطرف نماییم. امیدواریم توانسته باشید از این مقاله بهره کافی را ببرید.

در پایان توصیه می‌کنیم که برای تهیه تجهیزات هایپرمارکت و نصب آن‌ها حتماً به فروشندگان مجاز و معتبر در این زمینه مراجعه کنید. علاوه بر این سعی کنید که از نمونه کارهای پیشین آن‌ها بازدید نمایید تا با روند کار آن‌ها آشنا شوید و با اطمینان بیشتر اقدام به تجهیز هایپرمارکت نمایید.

دریافت مشاوره رایگان

گروه دینا با بیش از ۱۵ سال سابقه در صنعت خورده فروشی آماده ارائه بهترین راه کار و مشاوره در خصوص راه اندازی٬ طراحی و تجهیز فضای شما با بهترین کیفیت است. مشاوره های این مجموعه کاملا رایگان است.