شهرهای نیویورک، پاریس، میلان، هنگ کنگ و لندن به دلیل مراکز خریدی که در آن ها وجود دارد، شهرت جهانی داشته و تعداد زیادی از توریست ها هر ساله برای بازدید از این مراکز خرید به این شهرها سفر می کنند. برای شناخت برخی از معروف ترین و بزرگترین مراکز خرید جهان در ادامه با گروه دینا همراه باشید.

سنترال ورلد

مرکز خرید سنترال ورلد واقع در شهر بانکوک از بزرگترین مراکز خرید دنیا در تایلند است که شامل بوتیک های پوشاک، کتاب فروشی ها، بانک، مبلمان، سالن های آرایشی، رستوران و حتی اسکی روی یخ است. می توانید یک روز کامل را در این مرکز خرید گذرانده و از امکانات آن لذت ببرید.

سنترال ورلد - بزرگترین مراکز خرید

برجایا تایمز اسکوئر

این مرکز خرید در شهر کوالالامپور مالزی، پنجمین ساختمان بزرگ جهان و یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است که مساحتی بالغ بر 7.5 میلیون فوت مربع دارد. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر شامل دو برج دو قلو، دارای 48 طبقه است که از بخش های مختلفی مانند بخش تفریحی مانند شهربازی سر پوشیده، سالن بولینگ و سینما، بخش اداری و هتل تشکیل شده است. تنوع فروشگاه ها و محصولات این مرکز خرید به قدری بالا است که می توان گفت هر چیزی را که به دنبال آن هستید می توانید در آن جا پیدا کنید!

برجایا تایم اسکوئر - بزرگترین مراکز خرید

سواهیر

مرکز خرید جواهر با مساحت 3.47 میلیون فوت مربع، واقع در شهر استانبول در ترکیه، از بزرگترین مراکز خرید در اروپا محسوب می شود. این مرکز خرید دارای 6 طبقه بوده که در آن 343 مغازه و 48 رستوران وجود دارد. در قسمت تفریحی مرکز خرید جواهر 12 سالن سینما، یک سالن بولینگ و یک شهربازی کوچک نیز وجود دارد که می توانید ساعت ها در آن جا به تفریح بپردازید.

مرکز خرید جواهر - سواهیر - بزرگترین مراکز خرید

دوبی مال

این مرکز خرید پر شکوه واقع در شهر دبی، کشور امارات متحده عربی، پایتخت پر زرق و برق جهان با بیش از 1،124،000 متر مربع (معادل بیش از 50 زمین فوتبال)، بزرگترین مراکز خرید جهان بر اساس مساحت کل است که در سال 2008 افتتاح شد. دبی مال شامل بیش از 1200 فروشگاه، پیست اسکی روی یخ، مرکز بازی های کامپیوتری، یک هتل پنج ستاره، 22 سالن سینما و 120 رستوران و کافه است. بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان نیز در این مرکز خرید قرار دارد.

دوبی مال - بزرگترین مراکز خرید

مال وست ادمونتون

مرکز خرید وست ادمونتون مال واقع در شهر ادمونتون کشور کانادا با بیش از 800 فروشگاه، بزرگترین مراکز خرید آمریکای شمالی و همچنین دهمین مرکز خرید بزرگ جهان به شمار می رود. این مرکز خرید در سال 1981 توسط دو برادر ایرانی یهودی تبار که به کانادا مهاجرت کرده بودند ساخته شد. از جاذبه های تفریحی آن می توان به زمین گلف، پارک آبی سرپوشیده، شهربازی بسیار مهیج به نام Galaxyland که توسط والت دیسنی طراحی و ساخته شده و از نظر وسعت دومین شهربازی سرپوشیده دنیا است، اشاره کرد.

وست ادمونتون - بزرگترین مراکز خرید

اس. ام. مال آسیا

اس. ام. مال آسیا که در فلیپین قرار دارد، با مساحت 1،300،000 متر مربع، یکی از بزرگترین مراکز خرید در قاره آسیا است که از مجموعه ای از 4 بنای مختلف که به یکدیگر متصل شده اند، ساخته شده است. از داخل فروشگاه دید خوبی به خلیج مالین دارد که خریداران می توانند پس از خرید از برندهای مختلف، به تماشای غروب نشسته و از منظره زیبای آن لذت ببرند.

مرکزخرید فیلیپین - بزرگترین مراکز خرید