چرا طراحی بوتیک مردانه مهم است؟

طراحی بوتیک مردانه و فروشگاه لباس ، نه تنها مربوط به فضای داخلی فروشگاه است و جنبه زیبایی دارد ، بلکه موجب افزایش فروش و جذب بیشتر مشتری می شود .با توجه به تعدد مراکز خرید و فروشگاه های پوشاک ، مردم همواره از کنار مغازه های زیادی عبور می کنند ، اما فروشگاهی را برای خرید انتخاب می کنند که کنجکاوی آنها را برانگیزد و موجب جلب توجه شود ، اما این بدان معنا نیست که صرفا دکوراسیون باید لوکس و گران باشد ، بلکه نحوه چیدمان درست ، آنها را راغب به خرید می کند . در بحث طراحی بوتیک مردانه ، طراحی ویترین همان قدر مهم است که طراحی داخلی فروشگاه و برای این منظور بهتر است تمام بخش ها و جوانب این کار سنجیده شود .

سعی داریم مختصر توضیحاتی برای طراحی فروشگاه ، از ویترین تا نقطه پایان مغازه را شرح دهیم . همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله ای که پیش تر در خصوص نکات طراحی فروشگاه پوشاک منتشر شد را مطالعه نمایید.

قبل از هر اقدامی ، باید سبک کار و مشتریان هدف را تعیین کرد ، به این معنا که پوشاک شما مختص تیپ جوان یا میانسال است ؟ اسپرت است یا کلاسیک ؟ و همچنین متراژ مغازه و ابعاد آن باید مشخص شود ؛ زیرا هدفمند کردن کسب و کار به طراحی داخلی و حتی چیدمان مانکن ها بسیار کمک میکند .

اهمیت ویترین در فروشگاه لباس

ویترین ، به نوعی هویت مغازه شمرده می شود و جلوه و نمادی از داخل آن است ، این نکته را مدنظر داشته باشید که در طراحی ویترین همواره تغییرات باید ایجاد کرد و به صورت دوره ای مدل و طرح آن را عوض کرد چون تنوع طلبی و پویایی صاحب فروشگاه را نشان میدهد ؛ به خصوص اگر هدف جذب جوانان باشد که مدام دنبال ایده های نو و هیجان هستند ، حتما باید خلاقیت را چاشنی کار کرد ؛ این مسئله نگاه مثبتی در مشتریان ایجاد می کند .

ورودی بوتیک ، از درب ورودی تا 10 متر جلوتر را شامل می شود ، زیرا مشتری را از دنیای بیرون جدا کرده و وارد دنیای جدیدی می کند و همین مسیر کوتاه بسیار بر دیدگاه مشتری نسبت به جنس و سبک کار تاثیر می گذارد . در این بخش باید از نورپردازی مناسب استفاده کرد و با رنگ های گرم و جذاب آنها را به دیدن بخش های مختلف دعوت کرد . این عمل موجب می شود حتی افرادی که صرفا به نیت سوال کردن وارد می شوند ، راغب به دیدن همه اجناس شوند . نورپردازی را نباید دست کم گرفت ، زیرا سبب می شود رنگ لباس و ظاهر آن جلوه خوبی داشته باشد و بهتر است در طراحی بوتیک های مردانه هرگز از رنگ های زرد و سبز استفاده نشود . به صورت عمومی ، اگر فروشگاه کلاسیک است بهتر است نوع نورپردازی روشن باشد و اگر اسپرت و مدرن است ، میزان روشنایی اگر کمتر باشد ، بهتر است .

تاثیر رنگ در افزایش فروش در فروشگاه لباس

مسئله بعدی ، رنگ دیوارهای مسیری ست که مشتری باید طی کند ، معمولا رنگ مشکی را برای فضاهایی که توسط مردان مورد استفاده قرار می گیرد مناسب میدانند ، اما نه صرفا مشکی محض ؛ بلکه به صورت ترکیبی با رنگ های ملایم …

یکی از کارهای مثبت دیگری که میتوان انجام داد ، این است که از رنگ سازمانی خود در بخش های مختلف استفاده کرد و به این ترتیب برای مجموعه برند سازی شده و یا حتی می توان قسمت های مختلف را با رنگ های سازمانی از هم جدا کرد و این حرکت حتی موجب نظم بیشتر در فروشگاه می شود .

تاثیر روانی طراحی بوتیک و ایجاد مسیر حرکت مشتری برای افزایش فروش

هیچگاه نباید از طراحی سمت راست فروشگاه غافل شد ، زیرا حدود 90 درصد افراد پس از ورود به فروشگاه به سمت راست متمایل می شوند ، پس باید از این ویژگی استفاده مثبت کرد و بهترین لباس و طرح ها را سمت راست چیدمان کرد و در ادامه ، مسیر حرکت مشتری به سمت جلو را باید خلاقانه طراحی کرد .

به این مسئله باید دقت داشت امروزه منظور از طراحی فقط زیبایی فروشگاه لباس  نیست بلکه باید راحتی مشتری را نیز در نظر گرفت ، منظور از راحتی از دو بابت است ؛ اول اینکه تعدد اجناس فروشگاه زیاد باشد تا مشتری در حد امکان اجناس مورد نیاز خود را از همان جا تامین کنند و مسئله بعدی اینکه حتما باید مکانی را برای استراحت همراهان مشتری در نظر گرفت ، زیرا احساس خستگی همراه ممکن است در تصمیم خرید مشتری تاثیر منفی بگذارد و با آسودگی فرصت انتخاب نداشته باشد.

چند ترفند موثر در طراحی بوتیک مردانه و فروشگاه لباس

آفرهای ویژه را در بخش انتهایی مغازه قرار دهید تا مشتری مجبور به طی کردن کل مسیر باشد و قطعا این روش تاثیر بسیاری بر فروش خواهد داشت .

اگر فضای مغازه و فروشگاه کوچک است ، در دکوراسیون از رنگ های شاد استفاده کنید تا جذابیت مغازه را بیشتر و بزرگتر نشان دهد.

استفاده از نور سفید در قسمت باکس و شلف ها بسیار مناسب است .