مگا ایمیج یکی از بزرگترین فعالان صنعت خرده فروشی در رومانی محسوب میشود. در سال ۲۰۱۷ این گروه تصمیم به باز گشایی اولین کانسپت غذای آماده خود به نام مگا اپتیت گرفت. این فروشگاه در بخش صنعتی شهر احداث شد. سوله ای قدیمی که در این منطقه وجود داشت باز سازی و مستحکم سازی شد تا طرح جدید سوپرمارکت مگا اپتیت در این فضا که مزیت های زیادی برای طرح های نان دارد اجرایی شود. از جمله مزیت های سبک مگا ایمیج برای طراحی سوپر مارکت نوین میتوان به وجود دیوار های آجری, سقف بلند و نور محیطی کافی اشاره کرد.




نحوه باز سازی فضا در سبک مگا ایمیج به گونه ای است که دو در ورودی و دو در خروجی در این محیط دیده شده که دو خیابان مجاور را مانند یک راهرو به یکدیگر واست کرده است. هارمونی کف و دیواره های درونی و بیرونی با نحوه چیدمان سرامیک کف ایجاد شده, به گونه ای که دیواره های درونو بیرون هردو آجر نارجنی هستند و سرامیک کف نیز به صورت آجر چین اجرا شده. به علاوه موارد بیان شده میتوان به فریم های نارنجی آویز از سقف اشاره که رنگ ها را در فضا زنده میکند. نحوه چیدمان محصولات در این فروشگاه شامل یک جزیره وسط است که به صورت سلف سرویس نوشیدنی ها را به نمایش میگذارد و در رو به روی آن پخت نان تازه صورت میگیرد.


سبک مگا ایمیج

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در طراحی در سبک مگا ایمیج وجود رنگ های خنثی در طراحی است که باعث میشود محصولات رنگی به خوبی خود را نشان دهند و مشتری در این سوپر مارکت احساس تازگی و انرژی و سلامتی داشته باشد. از جمله این رنگ ها میتوان به رنگ سفید یخچال های صنعتی یا مشکی کنار یخچال ها اشاره کرد که در کنار چوب رزین خورده و سرامیک خاکسری به نمایش بهتر اجناس کمک میکند. همچنین نور محیطی بیرون این فروشگاه و در کنار ان نور پردازی آویز از سقف این سوپرمارکت فضا را به محیطی مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

نکات جالب و قابل توجه در این فروشگاه در بالا بیان شد. در طراحی این فروشگاه که توسط یکی از بزرگترین خرده فروشان  رومانی اجرا شده نکاتی بسیاری وجود دارد که شباهت ان به پروژه های اجرایی گروه دینا قابل دیدن است. انواع محصولات و یخچال فروشگاهی که در طراحی و اجرای این سوپرمارکت استفاده شده است را میتوانید در لیست محصولات زیر مجموعه های گروه دینا و در گالری تصویر سوپرمارکت و هایپر مارکت های طراحی و اجرا شده توسط گروه دینا مشاهده نمایید.

سبک مگا ایمیج
سبک مگا ایمیج