در دنیای امروز که هر مشتری روزانه تعداد زیادی انتخاب جدید به لیست انتخاب هایش اضافه می شود، متفاوت بودن کلید موفقیت یک فضای تجاری نوپاست. تفاوت به سادگی ایجاد نمی شود، بلکه ساعت ها تلاش و فکر هدفمند پشت آن نشسته است. هنگامی که صحبت از طراحی فست فود و تجهیز آن می شود، لیست رقبا موجود در بازار سر به فلک می کشد. به همین دلیل باید تمامی فاکتورهای طراحی فست فود در کار رعایت شود. عوامل زیادی در طراحی یک فست فود استاندارد تاثیر می گذراند. از جمله این عوامل میتوان به انتخاب رنگ ها، چیدمان مبلمان داخلی، نور پردازی و حتی انتخاب تجهیزات این فضا اشاره کرد.

روانشناسی رنگ در طراحی فست فود

روانشناسی رنگ در یک فضای تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفت. تم رنگی که در طراحی فست فود ها انتخاب می کنیم، نکته اصلی و عامل اولیه جذب مشتری می باشد. این رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با منو فست فود همخوانی داشته و در این حال ذهن مشتری را به سمت آرامش و ثبت خاطره راهنمایی کند. در صورت موفقیت در این امر فست فود می تواند خود را در ذهن مشتری ثبت کند و دلیلی برای بازگشت مشتری به رستوران باشد.

اگر فضای کوچکی دارید از رنگ های خنثی و اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید از رنگ های گرم استفاده کنید. استفاده از برخی رنگ های گرم مانند رنگ نارنجی و قرمز در طراحی دکوراسیون فست فود باعث افزایش اشتها می شود و بعضی رنگ ها مانند آبی اشتها را کاهش می دهند. اما باید دقت کنید که در به کار بردن رنگ های تند و آتشین زیاده روی نکنید زیرا باعث عصبانیت مشتری می شود.

نورپردازی فضا

در کنار رنگ آمیزی و طرح های خلاقانه و خاص که نظر مشتری را در یک فست فود جلب می کند، نور مناسب محیط و چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که مشتری در کمال آرامش و راحتی وعده خود را میل کند. نور مناسب به این معنی است که در طراحی فست فود تمامی المان ها به خوبی دیده شده و در این حال ذهن مشتری درگیر یک نقطه خاص در فست فود نشود. مبلمان فست فود نیز باید به گونه ای چیده شود که اولا هر گروه مشتری فضای اختصاصی خود را داشته باشد و در عین حال از کل فضای سرویس دهی به مشتری بهترین استفاده انجام شود تا بتوان به بالاترین سطح بازدهی دست یافت.

نکته قابل توجه اینجاست که نور پردازی و چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که مشتری در هنگام میل یک وعده غذایی نور کافی و حریم شخصی استاندارد را تجربه کند.

در نهایت، مهم ترین بخش یک فست فود موفق غذای خوب و زمان سرویس دهی مقبول و مناسب است. به همین دلیل انتخاب تجهیزات حرفه ای در آشپزخانه یک فست فود خیلی مهم است. چرا که با استفاده از تجهیزات فست فود مناسب می توانید بهترین کیفیت غذا را در کمترین زمان ممکن برای مشتری فراهم کند.

اگر بتوانیم همه این عوامل را در یک فست فود کنار هم دیگر داشته باشیم می توانیم این پروژه را یک پتانسیل موفقیت در آینده دانست.