در مبحث فروش یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار طراحی فروشگاه و چیدمان داخلی مغازه هاست که نتیجه مثبتی در جلب توجه مشتری و فروش بیشتر دارد. در خصوص طراحی مغازه کوچک، ترفندهایی وجود دارد که ما سعی داریم به صورت اجمالی به برخی از آن ها اشاره کنیم؛ البته این موارد هم در خصوص مغازه های کوچک و هم سوپرمارکت های کوچک صدق می کند.

استفاده از رنگ آمیزی در طراحی مغازه کوچک

_ می توانید از ترفند رنگ آمیزی استفاده کنید، بهترین قسمتی که مناسب این کار است دیوارها می باشد، بهتر است دیوارها را با رنگ هایی که به اندازه کافی واضح و آشکار است، رنگ کرد؛ حتی میتوان به عنوان تزیین، دیواری را که بیشتر در معرض دید است، نقاشی کرد؛ طوری که در نگاه اول به چشم شخص بیاید و فضا را متفاوت و دل انگیز برای مشتری کند. معقولانه این است برای این کار از روانشناسی رنگ ها استفاده کرد؛ مثلا چون مغازه کوچک است باید از رنگ های گرم استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

طراحی مغازه کوچک - طراحی نانوایی - تجهیز نانوایی - طراحی فروشگاه نان - تجهیز فروشگاه نان

سادگی و خلوت بودن طراحی مغازه کوچک

نباید مغازه را بیش از اندازه شلوغ کنید، زیرا با توجه به فضای کوچک، محیط را آشفته و خفه نشان می دهد و حس خوشایندی در مشتری ایجاد نمی کند، از طرفی اگر ظاهر مغازه مرتب نباشد، فرد نمی تواند تصمیم گیری درستی در انتخاب و خرید داشته باشد.

چیدمان اجناس

باید کاری کنید تا اجناسی که در طبقات بالای قفسه ها هستند، بیشتر به چشم بیایند و برای این کار بهتر است از تزیینات فانتزی و جذابی که نظرها را جلب می کند در آن قسمت استفاده کنید؛ نظیر آویزهایی که از سقف میتوان آویزان کرد، به این ترتیب نگاه مشتری به آن سمت جذب می شود.

استفاده مناسب از فضا در طراحی مغازه کوچک

باید از تمام فضا حداکثر استفاده بهینه را کرد، به این معنا که در مغازه کوچک خود علاوه بر قفسه های دیواری از میز و باکس های مخصوص چیدمان کالا و محصول استفاده کنید، به این ترتیب به زیبایی و مدرنیته کردن فضای کسب و کار خود کمک کرده اید. همچنین اگر امکان استفاده از قفسه هایی که قابلیت جابجایی دارند را دارید، حتما این کار را انجام دهید، چون مزیت های فراوانی دارد و بعدها می توانید در صورت نقل مکان از آن ها استفاده کنید.

نورپردازی مناسب

باید نورپردازی مغازه کوچک شما و یا حتی سوپرمارکت ها متناسب و به اندازه باشد؛ به این ترتیب جلوه بزرگتری به فضا می دهد، در این راستا می توانید از چراغ های رنگی و تزیینی نیز استفاده کنید؛ زیرا از لحاظ روانشناسی نور کافی حس خوبی به خریدار می دهد و بر روی فروش مثبت تاثیرات مثبتی دارد.