طراحی داخلی مغازه طلا فروشی نقش بسیار مهمی در میزان جذب مشتری و فروش و درآمد مغازه دارد. طراحی داخلی طلا فروشی باید جذاب و گیرا باشد و به گونه ای باشد که به طرز مطلوبی مجموعه طلاهای داخل مغازه را به نمایش بگذارد و این امکان را برای مشتریان فراهم کند تا به سهولت بتوانند تمام محصولات را ببینند. در عین حال به دلیل بالا بودن قیمت طلا باید از امنیت کافی برخوردار باشد تا امکان دزدی به حداقل رسیده تا از ضرر جلوگیری شود. به طور معمول اکثرا خانم ها مشتریان چنین فروشگاه هایی هستند. خانم ها توجه زیادی به محیط اطراف دارند، در نتیجه توجه به زیبایی شناسی در طراحی داخلی طلا فروشی می تواند بر روی تصمیم آن ها به صورت مستقیم اثرگذار باشد.

در طراحی داخلی طلا فروشی باید به تمام قسمت های فروشگاه شامل کف فروشگاه، دیوارها و تجهیزاتی که در فروشگاه استفاده می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. طلا کالایی لوکس به حساب می آید، بنابراین در دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی از وسایل لوکس استفاده کنید زیرا باعث جلب توجه می شود. بسیاری از مردم با دیدن دکوراسیون شیک و لوکس به فروشگاه اعتماد کرده و داخل آن می شوند. رنگ دیوارها و کف نیز بسیار مهم هستند. استفاده از رنگ های روشن و خنثی در کنار یکدیگر می تواند گیرایی بالایی داشته باشد. همچنین باعث شود محصولات بهتر دیده شوند.

فروشگاه طلا فروشی آروونا در شانگهای یک مثال خوب از مغازه طلا فروشی است که این نکات به خوبی در طراحی آن اجرا شده است.

بوتیک طلا و جواهر آرووانا در خیابان فاکسینگ در شانگهای افتتاح شده است. در طراحی داخلی طلا فروشی آروونا استفاده از تنالیته رنگ های منحصر به فرد، اتمسفری آرام و لوکس ایجاد کرده است. در بدو ورود به فروشگاه متوجه می شوید که طراح این فروشگاه از المان های کم اما با رنگ های برازنده و گیرا مانند ترکیب طوسی و طلایی روشن استفاده کرده است که ناخودآگاه نگاه شما را جذب می کند. هم چنین در طراحی این فروشگاه ایجاد فضای اختصاصی برای مشتریان یکی از مهم ترین عواملی است که به آن پرداخته شده است.

در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی استفاده از المان های فلزی مانند نرده های راه پله، چهارچوب درب ها، و جعبه های ویترینی و به کارگیری رنگ طلایی خاص و ترکیب آن با طوسی روشن، جلوه منحصر به فرد این مجموعه را دو چندان می کند. در مورد دیوارها طراحان از تکنیک های مدرن برای ساخت نورگیرها و پرده ها استفاده کرده اند که جایگزین بسیار مناسبی برای نوع سنتی و قدیمی آن هاست. لوسرها به طور اختصاصی برای گروه آرووانا ساخته شده و زیبایی چشمگیری به محیط بخشیده است که در بدو ورود به عنوان نمادی از خوش شانسی خودنمایی می کند.

همچنین از تکنیک نورپردازی برای نام برند فروشگاه و به نمایش گذاشتن آن در ورودی این مجموعه استفاده شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی پارکت های چوبی آنتیک به کار گرفته شده است که منجر به ظرافت و زیبایی کلاسیک خاصی شده است. و برای قسمت میانی این فضا یک ویترین به صورت روی کار در نظر گرفته شده که زیبایی چیدمان در این طراحی را کامل می کند.

در طراحی داخلی طلا فروشی آروونا به نورپردازی توجه ویژه ای شده است. در نورپردازی این فروشگاه طلا فروشی، طراحان نه تنها به طراحی خارجی شمعدان ها و دیوارکوب ها توجه خاصی داشته اند، بلکه به تناسب میزان و شدت نور هم پرداخته اند. بدین ترتیب جواهرات زیر نور کافی می درخشند و توجه مشتری را جذب می کنند. در قسمت پذیرش، از کاناپه هایی به رنگ بنفش استفاده شده است که احساس اشرافی و در عین حال راحتی را به کسانی که در آن محیط به انتظار می نشینند القا می کند. تمامی تجهیزات و المان های داخلی به طور اختصاصی برای این فروشگاه ساخته شده است. شکل شمعدان ها از الماس های برش خورده برگرفته شده است تا مضمون اصلی فروشگاه طلا و جواهر را به نمایش بگذارد.