در یک فروشگاه لباس مهمترین هدف فروختن اجناس به مشتری می باشد. امروزه در بسیاری از فروشگاه ها میزان فروش الویت اول به هنگام طراحی فروشگاه نیست. امروز قصد داریم به برسی طراحی فروشگاه پوشاک کنزو در کلمبیا بپردازیم که فروش را الویت طراحی خود قرار داده است. کنزو که یک تولید کننده شلوار جین است فروش محصولات را در الویت کار فروشگاه پوشاک خود قرار داده است. این فروشگاه پوشاک ویترین و نمای بیرونی خود را در دو طبقه تعریف می کند تا مشتریان را به داخل فروشگاه جذب کرده و بین طبقات راهنمایی کند.

تجهیز فروشگاه پوشاک

ترفند طراحی فروشگاه پوشاک و انعکاس نور

مشتریان توسط نمای بیرونی که تلفیقی از فلز و شیشه است که با استفاده از ترفند طراحی و انعکاس نور جذب کننده قوی به حساب میاید به این فضا جذب می شوند. در کنار زوایای به وجود آمده توسط فلز روی نما یک شیشه تخت بزرگ سر تا سر ویترین را در بر گرفته و فضایی پویا و ریتمیک در داخل و خارج فروشگاه پوشاک ایجاد کرده است.

طراحی فروشگاه پوشاک

طراحی داخلی فروشگاه پوشاک

سطح فروش فروشگاه به ۳ بخش تقسیم شده که در بخش اول که بخش مردانه فروشگاه است از متریال خشن تر مانند سیمان فلز و چوب در طراحی استفاده شده که بر مردانگی این قسمت از فروشگاه تاکید می کند. در بخش دوم که قسمت زنانه این فروشگاه است، دیوار ها تمیز تر و با رنگ طوسی رنگ آمیزی شده است. مبلمان این بخش ظاهری آراسته تر و لوکس تر دارد و برای مشتریان خانوم دلنشین تر است. در هردو بخش فروشگاه از نور پردازی های غیر مستقیم و مستقیم برای تاکید بر اجناس خاص استفاه شده است.

طراحی فروشگاه لباس

نقش راه پله ها در طراحی فروشگاه پوشاک

بخش سوم فروش این فروشگاه پوشاک راه پله های این فروشگاه است که مشتریان را ترغیب به رفتن به طبقه دوم می کند. این کار توسط سازه های فلزی منحصر به فردی که در این راه پله ها استفاده شده انجام می شود. این راه پله که از المان های زمینی و طبیعی الهام گرفته شده است راهی است به سوی کمد محصولات تخفیف خورده این برند که در طبقه بالای فروشگاه قرار دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره طراحی فروشگاه و آشنایی با اینکه چه کارهایی را در طراحی نباید انجام داد مقاله شش اشتباه مهلک در طراحی فروشگاهی را مطالعه فرمایید.